Οδηγίες Παιχνιδιού
Στο παιχνίδι μπορούν να πάρουν μέρος μεμονωμένα άτομα ή ομάδες. Κάποιος που θέλει να δοκιμάσει τον εαυτό του και να κάνει καλό χρόνο τρέχοντας, τον συμφέρει να αγωνιστεί μόνος. Αν σκοπός είναι μια ευχάριστη μέρα στο βουνό, προτείνεται η συμμετοχή σε ομάδα! Με την άφιξή στη βάση, η κάθε ομάδα (ή άτομο) εγγράφεται παίρνοντας προτεραιότητα για την συμμετοχή της (του). Κανείς μπορεί αγωνιστεί με τα πόδια ή με ποδήλατο. Τα σημεία ελέγχου (βλέπε παρακάτω) είναι διαφορετικά για συμμετοχή με πόδια ή ποδήλατο.
Οι ομάδες δεν ξεκινούν το παιχνίδι ταυτόχρονα αλλά με μια διαφορά χρόνου έτσι ώστε η μια ομάδα να μην επηρεάζεται από την άλλη.
Δυο λεπτά πριν από την ώρα έναρξης της κάθε ομάδας, παρέχεται ο χάρτης έτσι ώστε η ομάδα να προετοιμάσει το σχέδιο για την κίνησή της.
Όταν έρθει η ώρα αναχώρησης, σημειώνεται από την διοργάνωση η ακριβής ώρα , παραδίδεται η πινακίδα ελέγχου και η ομάδα αναχωρεί. Πρέπει να επιστρέψει το πολύ σε δυο ώρες, αλλιώς ακυρώνεται η συμμετοχή.
Στον χάρτη είναι σημειωμένα κάποια σημεία- και ο αντίστοιχος χρόνος ποινής-, τα οποία πρέπει να εντοπίσει η ομάδα στο πεδίο. Σε κάθε σημείο που είναι σημειωμένο στον χάρτη υπάρχει ένα τρίπτυχο, ευδιάκριτο σημαιάκι και μια συσκευή με διακριτή διάταξη βελόνων με την οποία η ομάδα σημαδεύει την πινακίδα ελέγχου της για να αποδείξει ότι πέρασε από το σημείο. Η διαταξη των βελόνων είναι διαφορετική για κάθε σημείο.
Σκοπός της ομάδας είναι να περάσει από όσα περισσότερα σημεία μπορεί και να επιστρέψει στην βάση στον μικρότερο δυνατό χρόνο, έχοντας χρεωθεί τον μικρότερο δυνατό χρόνο ποινής. Οι χρόνοι ποινής χρεώνονται για κάθε σημείο από το οποίο η ομάδα δεν θα περάσει.
Στον συνολικό χρόνο που έκανε η ομάδα, προστίθενται οι χρόνοι από τα σημεία που ΔΕΝ πέρασε (χρόνοι ποινής). Κερδίζει η ομάδα με τον μικρότερο συνολικό χρόνο.
Οι χρόνοι ποινής δεν είναι ακριβώς ανάλογοι της δυσκολίας πρόσβασης του σημείου, κάποια σημεία ενώ είναι εύκολα έχουν μεγάλο χρόνο ποινής και το ανάποδο.
Με την επιστροφή της ομάδας σημειώνεται ο ακριβής χρόνος που έλειπε και διαπιστώνεται ποια σημεία εντόπισε επιτυχώς. Στον χρόνο της ομάδας προστίθενται οι χρόνοι ποινής των σημείων που δεν εντοπίστηκαν επιτυχώς.
Σημειώνεται ότι αν κάποιο σημείο εντοπιστεί από την ομάδα αλλά δεν σημειωθεί σωστά θεωρείται ότι δεν εντοπίστηκε επιτυχώς. Αν δηλαδή η ομάδα βρεθεί στο σημείο 2 και νομίζοντας ότι βρίσκεται στο σημείο 1 τρυπήσει την πινακίδα της με το punch του σημείου 2 στη θέση του σημείου 1, θα χρεωθεί το χρόνο ποινής του σημείου 1. Σημειώνεται επίσης ότι δεν θα υπάρχουν παραπλανητικά σημεία, όπως συνηθίζεται σε άλλες διοργανώσεις Orienteering.
Παράδειγμα
Έστω ότι μια ομάδα καταστρώνει την στρατηγική της. Επιλέγει να ξεκινήσει από την βάση, να περάσει διαδοχικά από τα σημεία 1 και 2 και μετά να επιστρέψει στην βάση. Εκτελεί αυτή την διαδρομή σε 30’. Ο συνολικός χρόνος της ομάδας είναι 30’ + 30’ (χρόνος ποινής του σημείου 3 )= 60’. Η ομάδα επέλεξε να μην περάσει καθόλου από το σημείο 3 γιατί θεώρησε ότι δεδομένης της ανηφόρας θα αυξανόταν ο συνολικός της χρόνος πάνω από μια ώρα.
Μια άλλη ομάδα πήγε στο σημείο 1, ανέβηκε στο σημείο 3 και μετά γύρισε στην βάση. Η διαδρομή της πήρε 50'. Ο συνολικός της χρόνος είναι 50' + 22' (χρόνος ποινής του σημείου 2 από το οποίο δεν πέρασε) = 72'. Η ομάδα που επέλεξε να μην ανέβει στην κορυφή, όπου βρίσκεται το σημείο 3, γιατί θα της έπαιρνε πολύ χρόνο, κέρδισε!